Traveling guide for one week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lindsay Janssen - WaarBenJij.nu Traveling guide for one week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lindsay Janssen - WaarBenJij.nu

Traveling guide for one week

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

23 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon Tardi!!

Long time no see! Hoe gaat het met jullie allemaal? Met mij gaat het wel goed hoor. Heb een SUPER vakantie gehad met mijn ouders. En natuurlijk ga ik daarvan een verslag schrijven!
Dan begin ik maar, haha!

Dinsdag 13 november:
Ik had een gezellige weekend achter de rug en ik heb maandag nog even stage gelopen. En na (maandag) 4 uur kon ik al genieten van mijn vakantie!
(Dinsdag) Ik was al best vroeg wakker om alles nog een beetje in te pakken. Ik heb nog even met Oma en Wesley gekletst op Skype! Was super leuk om hun nog even te spreken. Oma logeert nu in onze huis totdat mijn ouders terug komen.
Ik was bijna klaar en toen nog even met andere Oma en Opa gekletst op Skype. Ze dachten dat mijn ouders er al waren. Nog even snel gedag gezegd en toen was ik bijna klaar. Nog even mijn kamer vegen en netjes achter laten aangezien stof hier zo gemakkelijk komt.
Toen kwam Sarah binnen om te vragen of ik bijna klaar was.. en toen zag zij mijn grote koffer die ik wilde meenemen. Maar ja eigenlijk beetje overdreven dus gaf alles in mijn handbagage trollie gedaan en toen zijn we vertrokken naar het vliegveld.
Ze heeft me daar gedag gezegd en toen ben ik gaan wachten bij de uitgang van het vliegveld. Na ongeveer een half uurtje, drie kwartier kwamen ze aan. Met warme winterjassen al onder de arm... aaaiinooo ik weet nu al dat ik gewoon ziek moet worden als ik terug kom in Nederland.
Allebei flink geknuffeld!!! Wat heb ik ze gemist!
De moeder van een kennis was er ook. We gaan namelijk in hun weekendhuisje slapen. Dus meteen op weg om onze huur auto op te halen bij het vliegveld... Hmmm tank was leeg. Dus snel richting een pompstation gereden om daar te tanken.

Hierna zijn we door gereden naar het huisje! Wat nogal best een lang stuk is! Daar hebben we even alle spullen neergezet en hebben we nog wat dingen besproken met de ouders van een kennis van ons. Toen zijn we richting Willemstad gereden en daar hebben we een klein menuutje bij de McDonalds genomen! Nog even een beetje rond gereden en toen weer richting Lagun gereden! Dit ligt helemaal in Bandabou richting Westpunt. Dus het was nog drie kwartier rijden. Mijn ouders waren natuurlijk heel moe van het vliegen dus zijn we op tijd gaan slapen. Met Fans!

Woensdag 14 november:
Was toch wel even warm met Fans slapen. Ik was bijna de hele avond wakker en mijn ouders ook. Dus vanavond maar eens met Airco gaan slapen :) Ze hebben hier een kastje waar je geld op zet voor stroom. Heel handig zo kan je je eigen elektra in de gaten houden. Dit zou nog eens een idee zijn bij mijn studentenkamer!
We hebben lekker ontbeten! En we zijn toen naar Playa Jeremi gereden. Hier hebben we alleen foto's gemaakt en genoten van het mooie uitzicht! Toen zijn we door gereden naar Kleine Knip.... was ook heel mooi om te zien. En toen wouden we naar de Grote knip gaan.... die konden we niet vinden... wij zijn toen gaan zwemmen daar bij een hele mooie strand. We wouden naar Grote knip... vanuit de parkeerplaats bij die strand kon je doorrijden maar er stond een hek voor die gesloten was..... Dus wij maar bij die strand uitgestapt... en guess wat dat was de Grote Knip gewoon... Aaaaiinnooo al die tijd hebben we daar al gezwommen.. We moesten erom lachen haha!
Hierna zijn we verder door gereden richting Westpunt en hier kwam ik het bordje Watermula tegen! Dat herkende ik nog van een huisgenoot die daar was geweest en mij zijn foto's heeft laten zien. Dus wij daar heen rijden. Was heel mooi om te zien... alleen jammer genoeg spoot er geen water uit de grond... ik weet niet hoe je die noemt... dat er door enorme druk water omhoog spuit uit een soort natuurlijk putje. Toen zijn we gaan afkoelen bij Playa Kalki helemaal in Westpunt... Was okay.. het is meer een strandje voor duikers.

Donderdag 15 november:
Vandaag zijn we eerst naar de Hato grotten geweest. Dit was weer een stukje geschiedenis. Daarna zijn we even langs mij geweest zodat ik elektra kan betalen. Zo heb ik ze meteen even mijn kamer laten zien en deels van het huis. Toen zijn we naar Punda geweest. Hier heb ik een nieuwe bikini, jurkje en sandalen :) Dus was weer een geslaagde dag.
We zijn toen nog even naar Otrobanda geweest, maar we moesten algauw weer weg richting Zuikertuintje voor mijn gesprek die ik om te twee weken op donderdag heb. Mijn ouders zijn toen even wezen rond lopen in Zuikertuintje Mall.
Hierna hebben we lekker gegeten bij Pirate Bay. Heel gezellig vlak aan het water en er hangt echt zo'n pirate sfeer. Leuke muziek en ziet er gewoon goed uit.

Vrijdag 16 november:
Vandaag zijn Quinty en Gerrie jarig !!! Gefeliciteerd!!
Vandaag zouden we de Christoffelberg beklimmen maar het regende en toen zijn we maar richting Punda, Willemstad geweest! Het was een dagje relaxen!

Zaterdag 17 novmber:
Sarah jarig!!!!! (klasgenootje van middelbare school) Pabien Pabien
Vandaag zijn we naar HET mooiste strand van Curaçao geweest! Namelijk Cas Abou :D We waren vroeg vertrokken zodat we een hutje konden bemachtigen. Hier zaten Tante Michelle, her mom en een vriendin van haar al te genieten onder een hutje.
Mijn ouders even voorgesteld aan hun :D Toen zijn we gauw het water in gegaan wat was dat lekke koel! Papa en ik gingen algauw een snorkel set huren. Mijn vader genoot er enorm van. Hij heeft alle hoeken van Cas Abou gezien. Als je van snorkelen of duiken houdt zit hier goed op Curaçao! Echt heel mooi.
Even later kwamen Nikki en haar vriend en ik heb ze ook even voorgesteld aan mijn ouders. We zijn toen gaan snorkelen met z'n drieën! Was gezellig!
Natuurlijk kan een smoothie van Pina Colada zonder alcohol off course ;)
Toen weer even gezwommen en we zijn toen weer even naar de snackbar gelopen en wie kwam ik tegen Samantha! Echt leuk om haar weer even te zien. We wouden haar al gaan opzoeken maar omdat ze veel werkt ging dit niet gemakkelijk!.... Dus dit kwam goed uit. Ze wist stiekem al dat ik daar vaak zaterdags te vinden ben haha! Snel even langs mijn ouders gegaan en daar heeft ze even staan kletsen!
We gingen even snorkelen en toen heb ik nog een lekker pasteitje gekregen van haar ..... hmmmm met kaas!
Het was een gezellige dag!!! Mijn ouders hebben leuk kunnen kletsen met mijn vrienden! Was echt SUPER dag!

Zondag 18 november:
Vandaag stonden we vroeg op om naar de kerk te gaan. Ik wilde ze zeker de gemeente hier laten zien!
Het was weer een mooie en gezegende dienst.! Ik heb mijn ouders aan veel vrienden voorgesteld. Ze hebben ook leuk gepraat met veel mensen.
Mama was ook zeer onder de indruk van een mooi lied. Ze heeft natuurlijk gekletst met de muzikanten. Dat vond ze heel fijn.
Ze hebben echt genoten en ze hadden deze dienst niet willen missen!
Hierna zijn we gaan eten bij Subway! Eerste keer voor mijn ouders, haha! En ze vonden het net zo lekker als mij. Toen zijn we even gezellig bij Tante Michelle gaan hangen en zijn we even bij mij langs geweest om te Skype met family! We hebben met Oma en Opa Karsseboom gekletst en met Oma Janssen en Wesley en nog even met Tante Charmaine! Was heel gezellig:D En ook leuk om te laten zien dat ze nu hier bij mij waren!
Ik bleef vannacht een nachtje thuis omdat ik een verjaardag had van een vriendin van mij! Was super GEZELLIG!!! We hebben leuke spelletjes gedaan. Eéntje was dat we zinnen moesten bedenken die we moesten uitbeelden.. En dan in het Engels.... graadje hoger! Haha I love English! Was echt lachen!!!

Maandag 19 november:
Pabien pabien Priscilla !!! En Gefeliciteerd Jitstke!
Ik heb even uit kunnen slapen... maar ik had geen beltegoed dus ik via vrienden mijn ouders laten weten dat ze konden komen.
Toen ze der waren gingen we eerst even de stad in. Hierna zijn we gaan afkoelen op Jan Thiel beach! Dit was wel lekker maar toch blijven Cas Abou en Grote Knip de mooiste stranden van Curaçao! Jan Thiel, Mambo en Cabana zijn meer toeristischer enz...

Dinsdag 20 november:
Ja, het is eindelijk zo ver! We gaan de Christoffelberg beklimmen. Hier zag mijn moeder als een berg tegen op, haha! Ze vond het maar niks. Maar toen we daar eenmaal aankwamen liep ze voorop de berg op. Het zou ongeveer 60 minuten duren. Het ging heel goed in het begin, maar naar mate we hoger en hoger kwamen werd het toch wat zwaarder. Pffff het is echt zwaarder als je denkt hoor, haha! Je moet zeker genoeg drinken meenemen! En af en toe een pauze nemen, maar dat maakt het ook vermoeiender!
Daar stonden we dan het laatste stukje.... dat ziet er nogal spannend uit. Dit was het deel waar we echt moesten gaan klimmen. En dat was echt spannend hoor, haha! Na anderhalve uur hebben we de top bereikt! Wat een uitzicht! Was zeker de moeite waard :D Hier hebben we veel foto's gemaakt en toen zijn we weer naar beneden gegaan. Dit was ook niet gemakkelijk hoor haha! Berg beklimmen met een handtas... niet praktisch maar wel te doen hoor :P Rugzakje was beter geweest!
Eenmaal beneden aangekomen heeft mijn vader 5 flessen water gekocht en die hebben we meteen opgedronken haha! We stonden wel te bibberen toen we naar beneden gingen.... vanwege te weinig vocht en eten denk ik... Dus gauw door gereden naar Grote Knip. Om echt te gaan zwemmen had ik geen puf meer.... ik bleef gewoon lekker in het water zitten.

Woensdag 22 november:
Vandaag is alweer de laatste dag met mijn ouders :''(!!!!
We hadden eerst even mijn was weggebracht en boodschappen gedaan voor de komende week. Hierna hebben we even mijn spullen afgezet... zijn we mijn kleine trollie vergeten, haha! Dus morgen maar mee schouwen als ik van het vliegveld naar huis ga. We zijn toen naar Punda gegaan en we hebben hier nog genoten van 4 Cruise Ships!! Er waren ongeveer 7 verschillende de afgelopen dagen... Echt zo gaaf om te zien! Was alleen wel heel druk in de stad... dat is dan wat minder om te shoppen, haha!
De pondjes brug ging open dus wij gingen daar vlug op staan. Weer even wat mee gemaakt! Deze ging open omdat een Cruise Ship weer weg ging.... Ik dacht aaaainoo nu wordt het lang wachten, maar je kon er gewoon af aan de ene kant. Dus hebben we dat gedaan. En toen kwam de Cruise Ship al langs! Dacht dat het uren zou duren haha! Dus wij weer met de pondjes boot terug naar de kant van Punda.
Toen zijn we door gereden naar Zuikertuinte Mall en hier gingen we samen met Tante Michelle eigenlijk een ijsje eten. Wat toen Soto soep en Broodje Sate werd bij restaurant Sambal! Ik was de enige die een Broodje Sate had genomen en hun hadden Soto Soup gegeten. Was wel lekker hoor. Even later kwam Nikki erbij en hebben ze samen nog een foto gemaakt! En natuurlijk konden we geen ijsje overslaan haha! Was heel lekker hoor!

Donderdag 22 november:
Mijn laatste uren met mijn ouders :'(
We stonden al vroeg op om de laatste dingetjes op te ruimen en in te pakken. We hebben nog lekker ontbeten en we zijn toen al vroeg vertrokken richting het vliegveld... maar omdat het nog zo vroeg was konden we toch nog even mijn spullen af zetten bij mijn kamer en zijn we door gereden naar het vliegveld. Hier hebben ze even in gecheckt en gingen we even zitten bij een restaurantjes buiten. Waar we pizza hebben gegeten. Was heel lekker!
En toen moesten we afscheid nemen :( Flink geknuffeld en ze gedag gezwaaid totdat ik ze niet meer zag!!! Wat heb ik genoten met mijn ouders! Ben ze zeer dankbaar dat ze hier bij mij konden zijn om te zien hoe het met mij gaat! Ze zijn ook heel erg blij dat het goed met mij gaat!
Ik werd door Nikki opgehaald en toen zijn we nog even de stad in geweest en hebben we die avond film gekeken!

Het was echt super gezellig met mijn ouders! Ik heb er enorm van genoten!!!! Wat hou ik toch veel van ze! En nu ik weer hier zit mis ik ze echt enorm. Besefte dat op het vliegveld nog niet zo goed maar eenmaal thuis dan weet je hoe erg je ze mist! Was echt een SUPER vakantie!!! Bedankt voor alle leuke dingen die we gedaan hebben!!!! Zijn mooie herinneringen!!!!
Ook al hadden we slapeloze nachten vanwege de warmte en vooral van de muggen. Mama is helemaal lek gestoken! Wat een stiekemerds zijn die muggen.... Ze steken door je deken heen! Indisch bloed is volgens mij heel aantrekkelijk hier, haha! We zaten dan ook wel meer in het natuur waar ook veel meer muggen zitten. En papa bedankt voor het heen en weer rijden... die lange donkere stukken! Echt super!
Ik kan niet wachten op jullie weer te omhelzen! Maar nu ga ik nog veel genieten van mijn family over here!!! De tijd gaat heel snel! Ik ga iedereen hier echt missen :'( Ze zijn echt als een familie voor mij! Dat maakt het ook super fijn om hier te zijn.

De foto's komen binnenkort op Facebook!

Tot gauw! Ayó and God Bless!!!

Liefs,

xxx Lindsay

  • 24 November 2012 - 21:10

    Mama:

    Ja, het was ontzettend leuk om met je samen op te trekken! Je was een geweldige reisleidster voor ons geweest! Wij zijn inmiddels weer veilig terug in Nederland... maar we moeten echt wennen aan de kou hier...en dat het 's avonds heel stil is hier! De geluiden van de haan, de honden, de kikkers en vogels en van de airco missen we toch wel! maar wat ik niet zal missen zijn de muggen! wel 46 muggenbeten alleen al op mijn gezicht... maar gelukkig is het nu al veel beter en durf ik weer mijn gezicht te laten zien.
    Echt mooie stranden heeft Curacao en de verscheidenheid aan de natuur en de dieren zoals leguanen, salamanders en zelfs een landkrab in huis..is zo mooi om te zien. Allemaal zo anders als je gewend bent in Nederland. Ja, het was een mooie vakantie geweest; hadden we niet willen missen! Danki!
    Linds, geniet van je tijd die je daar nog hebt! en we zijn God dankbaar dat je daar fijne mensen om je heen hebt!

    Love and miss you!xxxxx
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao

Ik ga voor 5 maanden stage lopen in curacao

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2013

Two weeks home again

19 Januari 2013

6 hours and 22 minutes left

18 Januari 2013

One day left on Curacao

11 Januari 2013

Eight days left

06 Januari 2013

Happy New Year
Lindsay

Girl living her dream: traveling!

Actief sinds 09 Mei 2012
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 95737

Voorgaande reizen:

01 December 2017 - 28 Mei 2018

New Beginnings Home

01 April 2017 - 16 Juni 2017

La la la France

14 September 2016 - 19 Februari 2017

YWAM Amsterdam

31 Augustus 2012 - 19 Januari 2013

Curacao

Landen bezocht: