Weekend Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lindsay Janssen - WaarBenJij.nu Weekend Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Lindsay Janssen - WaarBenJij.nu

Weekend Bonaire

Door: Lindsay

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

24 September 2012 | Bonaire, Kralendijk

Bon Dia (het is heel vroeg nu in Nederland)

Wat een weekend wat een weekend!

Afgelopen week heb ik als verassing een weekendje naar Bonaire gekregen. Daar zegt geen mens nee tegen. Het is dan wel voorgeschoten, maar toch was het een heel leuke verassing.

Voordat ik weg ging heb ik gesprek gehad op stage. Hier heb ik wat leerdoelen mee gekregen en deze ga ik komende weken uitvoeren. Gelukkig heb ik nu vandaag een opdracht gekregen om te maken op stage. Want ze willen natuurlijk opdrachten etc. zien. Na dit gesprek hadden we nog een gesprek met onze begeleidster hier. Dit was een heel avontuur want Purdey heeft afgelopen donderdag ons voor het eerst naar stage gereden en dit ging goed al vond ik zelf. Ze vindt het namelijk nog heel spannend.

En dan is het zover. Alles ingepakt om lekker een weekendje te relaxen op Bonaire. Dit konden we niet doen als we niet iemand kende om daar te logeren.

Het was maar een kwartiertje vliegen en nog viel ik in slaap. Was heel moe van de afgelopen dagen. Aangekomen in de avond hebben we lekker wat gegeten en nog wat tv gekeken. En dan zie je serie's die hier in Nederland nog lang niet uitkomen maargoed daar komen we niet voor. Ik mocht in een tweepersoonsbed gaan slapen. Waar nog een bed boven en onder zat. Dus genoeg keuze, maar natuurlijk nam ik de tweepersoon bed.

De volgende ochtend zijn we een heel stuk naar het zuiden gereden. Hier hebben we rode, groene, witte en blauwe zee gezien. Doet me even denken aan de Mozes. Het zout uit de zee werd hier opgenomen en eruit gehaald zeg maar. Dus kreeg je rood en groen kleur water. Heel mooi om te zien. Hier zijn we verder gereden weer terug naar het huisje waar we verbleven. Hier op Bonaire is verdwalen niet mogelijk, haha.

Bonaire is een bijzonder provincie van Nederland. Ze spreken hier dan ook meer Nederlands. De regels zijn meer zoals Nederlands. Zoals rechts heeft hier wel voorrang, maar ze hebben geen stoplichten. Dat is pas fijn rijden, haha!

Na een ochtend verkennen van een deel van het eiland zijn we lekker gaan zwemmen op Eden Beach. Weer mooie blauwe zee en uitzicht op Klein Bonaire. We konden het bijna zwemmen. Het zou goed kunnen, maar je zult behoorlijk moe zijn. Dus dit hebben we maar uitgesteld.
Wat was dat fijn. Lekker relaxen!

Zaterdag hebben we een groot deel van het eiland gezien. We hebben flamingo's gezien, ezels, geiten en leguanen. Mooie dieren en ze staan ook mooi op de foto. We zijn weer richting het zuiden gereden om te stoppen bij bepaalde punten waar we vrijdag door heen zijn gereden. Hierna zijn we naar Lagun en Lagun Goto. Hele mooie natuur gebieden! We hebben echt veel gezien.

Er waren ook kleine huisjes waar vroeger wel meer dan 15 slaven in woonden. We konden het niet geloven dat het zo klein was met zo veel mensen.

Zondags zijn we naar 1000 steps geweest, hebben we lekker gezwommen bij Eden beach en zijn we door storm regen weer veilig aangekomen in Curacao. Het was gelukkig al droog voordat vertrokken.
Het was wel even spannend bij de Douane omdat ik al zoveel gereisd heb in zo'n korte tijd, maar gelukkig is dit allemaal goed gekomen.

Ik ga nu weer richting mijn kamer en morgen moet ik weer aan de bak. Ik zet morgen wat foto's op de blog van Bonaire!


God bless

Liefs,

xx Lindsay

  • 24 September 2012 - 06:22

    Mama:

    Ha die Linds,

    Was natuurlijk ontzettend benieuwd hoe je het gehad hebt! maar zo te lezen heb je veel gezien en beleefd. Je hebt allemaal zo verteld dat ik denk: Wauw dat zou ik willen zien en meemaken!!!
    Lief van Dave en Yvonne om je zo te verrassen!
    En heel fijn om te horen dat jullie weer veilig terug zijn in Curacao.
    Een fijne stage vandaag!
    Tot skype vanavond! Heb je ook veel te vertellen.

    bye.. I love you!

    liefs, mama

  • 24 September 2012 - 09:32

    Sarah:

    Superleuk!

  • 24 September 2012 - 12:32

    Gerrie:

    Blij te lezen dat het goed met je gaat! :-)

  • 24 September 2012 - 15:33

    CharmaineVirgil :

    Super leuk om te lezen, wat je daar allemaal al hebt gezien en gedaan. Geniet van je tijd en fijn om te horen dat ze je een doel/opdracht hebben gegeven. Dan kun je tenminste ergens naar werken :)

    Veel plezier en geniet ervan! xoxo

    - auntie Charmaine

  • 24 September 2012 - 17:40

    Oom Kenneth In De States:

    Fijn om te lezen Lindsay. Jij maakt op je jong leeftijd al veel leuke dingen mee en ziet hele mooie dingen waar anderen van dromen. Geweldig. Blijf er van genieten en maak je niet te druk om de dingen waar je nog aan moet wennen. Komt goed! God bless,
    Oom Kenneth

  • 25 September 2012 - 10:58

    Rebekka:

    Wauw Linds! inderdaad zoals mama zegt, ik zou het ook wel willen zien!! wat super zeg dat je dit tijdens je stage-periode ook nog kan doen.
    We kijken uit naar de foto's!!
    Groetjes van ons ;-))

Tags: Bonaire, Vliegen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Kralendijk

Curacao

Ik ga voor 5 maanden stage lopen in curacao

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2013

Two weeks home again

19 Januari 2013

6 hours and 22 minutes left

18 Januari 2013

One day left on Curacao

11 Januari 2013

Eight days left

06 Januari 2013

Happy New Year
Lindsay

Girl living her dream: traveling!

Actief sinds 09 Mei 2012
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 95642

Voorgaande reizen:

01 December 2017 - 28 Mei 2018

New Beginnings Home

01 April 2017 - 16 Juni 2017

La la la France

14 September 2016 - 19 Februari 2017

YWAM Amsterdam

31 Augustus 2012 - 19 Januari 2013

Curacao

Landen bezocht: