Message from Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lindsay Janssen - WaarBenJij.nu Message from Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lindsay Janssen - WaarBenJij.nu

Message from Curacao

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

19 Oktober 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon Tardi (in Holland),

Hoe gaat het daar in Nederland? Vast en zeker heel koud.

Afgelopen zaterdag was de laatste keer dat ik naar het strand ging met mijn neef en nicht. We hebben hier tot sluitingstijd genoten van het lekkere zee water en de zon! Ik heb weer wat mensen ontmoet van de gemeente. Een dochter van de vorige Pastor is hier voor 10 dagen. Ze gaat aankomende zondag weer terug naar USA.
Na het zwemmen zijn we naar de moeder van iemand bij mij in de gemeente geweest. Hier hebben we spelletjes gedaan, maar op een gegeven moment viel het stroom uit en omdat we niet wisten hoelang het weg zou blijven, gingen we terug naar huis. Hier was de stroom gelukkig nog aan. En hebben we lekker gegeten.

Afgelopen zondag was de Pastor jarig dus was er een groot feest in de dienst. We kregen iets lekkers te eten en te drinken. En er werd gedanst en gezongen door kinderen en tieners en jeugd.

Afgelopen maandag hebben we als afscheid bij Denny's gegeten. Hier had ik the Super Bird op en toen zat ik al redelijk vol, maar ik zag de bananen split en moest die gewoon eten. Maar dat was echt heavy, hahah! Had alles bijna op behalve een banaan en beetje ijs. I liked it very much, maar ik ga er nooit meer van te voren iets eten. Want het is al bijna één gerecht!
Ik ben toen nog blijven hangen bij hun thuis en toen heb ik afscheid genomen :(

De volgende ochtend toen ze gingen vertrekken vond ik echt heel jammer dat ik ze niet kon uitzwaaien. I almost cryed.. because ik moest ze gewoon uitzwaaien. We hebben zoveel leuke dingen gedaan en vond het dan jammer dat ik ze nog niet eens kon uitzwaaien, maar heb stage gebeld en toen moest ik wachten op reactie. Dus ik dacht al dit gaat hem niet worden. Uiteindelijk heb ik haar gesproken en mocht het omdat ik nog één dag vrij mocht nemen.
Ik stond toen nog even op de groep en ben toen gaan bellen. Niemand nam op dus ik dacht het gaat helaas niet door.
Gelukkig belde mijn neef me gauw terug en kon ik mee om afscheid te nemen. Hun hebben toen afscheid genomen van onze vrienden, waar ze mochten blijven slapen en toen zijn we doorgereden naar Hato.
Hier hebben we nog foto's gemaakt en hebben we ze uitgezwaaid tot we ze niet meer konden zien.
Maar ik zie ze gauw terug en ik heb genoten van de gezellige uitjes etc. Gelukkig heb ik hier mensen leren kennen vanuit de gemeente en via hun dus ik heb nog altijd mensen om me heen enz. Dat is heel erg fijn :D

Die avond was er ook een Girls Night. De dochter van de vorige Pastor waar ik het hierboven over had, sprak die avond. Het was goed bezocht! Het ging over jezelf overgeven aan God. Je talent gebruiken voor en met Hem. Dat als je goed kan zingen je het voor Hem gebruikt en niet dingen gaat zingen die je niet moet/mag zingen. To Surrender it all to God <3 Ik heb nog met een vriendin gesproken. Ze vertelde me hoe ze tot geloof kwam, wat een mooi verhaal maar het was ook heel moeilijk voor haar. Ze vond het nu al jammer dat ik in Januari weer weg ging. Echt zo fijn om te horen dat ze me zo graag mag :) Ze is ook echt zo lief en aardig :)

Ik werd woensdag uitgenodigd om Sushi te gaan eten met nog meer dames. Het was heel gezellig... Zo leer je elkaar ook beter kennen. Het was mij mijn eerste Sushi ever and I liked it. Ik heb Tempura genomen. En ik mocht ook van de andere proberen. Maar één rol is voor mij echt wel genoeg, haha. Soms was het to big for me, haha en kon ik het niet makkelijk weg kauwen. Volgende keer zouden we bij Chopsticks gaan eten waar het nog lekkerder moet zijn !! :D Is wel wat anders Engels/Nederlands en Papiaments praten aan één tafel. I enjoyed it all! Ik hoop echt dat ik wat Papiaments leer! Would love to talk back in Papiamento! <3

En gisteren avond was er een jeugdavond in plaats van vandaag vanwege de verkiezingen enz. Ben benieuwd hoe dat aan het verlopen is vandaag. Het heeft de hele ochtend geregend en geonweerd. Hopelijk blijft alles rustig wanneer de winnende partij bekend is. We blijven ook gewoon binnen!
Maar ik had dus een klasgenoot meegenomen en vond het best spannend omdat het haar eerste keer was in een gemeente als deze. Ze is vroeger wel naar de kerk geweest maar dit was heel anders. Ik hoop dat de Heilige Geest haar heeft aangeraakt van binnen en dat ik toch een zaadje heb geplant. Maar vond het soms wel moeilijk om haar vragen te beantwoorden waardoor ik dacht dat ik dingen verkeerd ging zeggen of anders. I blocked. I just hope that I didn't said anything wrong! But God is a loving God. De preek ging over dat wij als mensen vaak zeggen.. Ja, dit mag wel omdat de anderen het ook doen. Maar één drankje en verder niks. Excuses to do things we not supposed to do . Het voorbeeld was; je hebt van die Caution Wet Signs.. Je ziet ze staan maar je hebt alle moed om er toch overheen te lopen en dan val je. Om ons heen is het ook nat van het water en we zetten allemaal signs neer voor aaah maar één drankje en verder niets meer drinken etc. Maar de mensen om je heen zien die signs niet dus uiteindelijk drink je meer en raak je dronken.
We willen alles zelf doen maar we moeten samen met God keuzes maken. Hij wil je helpen als je voor een situatie komt waar je ja of nee tegen moet zeggen. Samen met Hem kun je door die moeilijke situaties heen. Wanneer je dat gedraaide gevoel hebt in je buik, dat is de Helige Geest die zegt van moet je dit wel doen enz. Het was weer een fijne jeugdavond. Deze werd geleid door de dochter van de vorige Pastor. Echt een amazing preacher she is! I loved to meeting and talking to her :D !

Vandaag een dagje huiswerk maken zodat ik dit weekend gewoon lekker rustig aan kan gaan doen :)

Ik voel me hier echt thuis. Zoveel nieuwe mensen in de Heer leren kennen. I'm so happy! God is so good!

Tot gauw!

God Bless

Liefs,

xxx Lindsay

  • 20 Oktober 2012 - 02:20

    Anja:

    Hey Lindsay,

    Leuk te lezen dat je er zo van geniet. Maar het was hier vandaag alles behalve koud hoor. Het was een hele mooie zonnige dag met een hele aangename temperatuur. Het mag zo blijven tot aan kerst hoor.

    Groetjes

  • 20 Oktober 2012 - 09:22

    Gerrie:

    Hee!
    Ik ben blij te horen dat het zo goed gaat!!
    Take care!

  • 20 Oktober 2012 - 09:22

    Gerrie:

    Hee!
    Ik ben blij te horen dat het zo goed gaat!!
    Take care!

  • 20 Oktober 2012 - 09:22

    Gerrie:

    Hee!
    Ik ben blij te horen dat het zo goed gaat!!
    Take care!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao

Ik ga voor 5 maanden stage lopen in curacao

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2013

Two weeks home again

19 Januari 2013

6 hours and 22 minutes left

18 Januari 2013

One day left on Curacao

11 Januari 2013

Eight days left

06 Januari 2013

Happy New Year
Lindsay

Girl living her dream: traveling!

Actief sinds 09 Mei 2012
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 95651

Voorgaande reizen:

01 December 2017 - 28 Mei 2018

New Beginnings Home

01 April 2017 - 16 Juni 2017

La la la France

14 September 2016 - 19 Februari 2017

YWAM Amsterdam

31 Augustus 2012 - 19 Januari 2013

Curacao

Landen bezocht: