Greetings from Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lindsay Janssen - WaarBenJij.nu Greetings from Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lindsay Janssen - WaarBenJij.nu

Greetings from Curacao

Door: Lindsay

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

09 Oktober 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi,

Hoe gaat het daar in Nederland? Al veel regen gevallen? Hier regent het trouwens ook, haha! Meestal niet heel lang, maar wel veel. En je kan gewoon nog buiten lopen want het is gewoon nog warm.

Afgelopen week heb ik weer van alles gedaan.

Ik zal eens beginnen bij Starbucks. Ja ja we zijn gezellig naar Starbucks geweest en hier heb ik een stuk cake/taart gehad, maar deze was echt machtig! En nu eindelijk een warme koffie gepakt: Vanillle Latte. Was even wennen, maar zeker lekker! Ik moet gewoon bij de Starbucks familie horen, haha! Volgende keer weer een andere uit testen.

We zijn hierna door gereden naar Fort Nassau (restaurant boven op een heuvel) om een geweldige uitzicht te bezichtigen. Je kon heel de stad zien. Helemaal verlicht. Helaas heb ik geen hele mooie foto's kunnen maken aangezien ik de instellingen niet juist krijg, voor in het donker.

Afgelopen zaterdag is mijn beste vriendin aangekomen in Curaçao :D In het geheim hebben haar schoonzus en ik afgesproken dat ik mee zou gaan naar het vliegveld. Ze had het niet verwacht. Is echt zo fijn om haar hier te zien. We zijn hierna doorgereden naar haar huis. En daar heeft ze meteen een duik genomen in het lekkere water, met kleren en al. Ze is me er toch ook maar één, haha! Groot gelijk als je vanuit het koude kikkerlandje hier terecht komt. Ik had het ook gedaan, haha.
Worden super gezellige en leuke maanden! Wat heb ik haar gemist!!

Het afgelopen weekend was er een Youth Conference.

Vrijdag begon het om half 7. Er was een DJ die wat muziek draaide en hierbij gingen de meeste voor in de zaal dansen.
Deze gemeente heeft ook een soort Generation Next met drie dames en een band. Ze zongen verschillende worship liederen. Zoals Oh Clap your hands, Jesus be the centre of it all en nog meer verschillende liederen. En natuurlijk liederen in het Papiamenst/Spaans :) Echt heel mooi! Ze zijn tussen de 16 en 18. Goed dat ze zongen! Drie stemmig. Knap om gewoon een dienst te leiden op die leeftijd. Al waren ze al vroeg begonnen heb ik gehoord. Echt knap!
Hierna kwam er een band genaamd Filtro afkomstig van Venezuela. Zij zongen Spaanse liederen. Een beetje punk rock achtig. Was wel een gave band! Na de dienst nog even op de foto geweest, haha.
Hierbij was ook een prediker die vertaald werd van Papiaments naar het Engels.

Zaterdag was er een prediker uit Trinidad. Hij sprak echt met een harde stem echt dat je bleef luisteren. Heel boeiend. Hij bracht het ook best wel op een bijzondere manier. Af en toe zong hij dan liedjes en dat had precies te maken met wat hij vertelde. De liedjes die hij zong waren liedjes uit eigen ervaring etc. Zo vertelde hij dat hij als 16 jarige op zoek was naar leuke dames. Op een gegeven moment begon hij in tongen te praten. En hij probeerde er alles aan om dit te stoppen, maar hij bleef in tongen praten tot de volgende dag. Toen hij weer naar de gemeente ging, keek hij op een andere manier naar de dames. De Heilige Geest heeft hem aangeraakt op dat moment en sindsdien is hij gaan prediken. Al 16 jaar! Er was die avond veel bijzonders gebeurd.

Zondag was er een afsluiting van deze Conference. Ik had nog vlug een T-shirt gekocht. Hij was helaas niet meer in mijn maat te verkrijgen, haha! En ik heb nog de CD van Filtro kunnen regelen :) Was een mooie afsluiten met mooie swingende liederen. Ja, hier in Curaçao kun je tijdens de zondagse diensten of eventen, als deze gewoon niet stil staan, haha! Dus lekker mee swingen! Angus gaf hier een concert, met mooie Nederlands en Papiamentse/Spaanse liederen.

En wat had ik toch een zin in McFlurry, dus zijn we naar deze gezegende avond nog even bij de McDonalds geweest..... yeaaaah.

Vandaag weer begonnen met stage. Ik mocht de peutergroep alleen gaan draaien omdat één leidster op vakantie is en de andere op zwangerschapsverlof. Dus dat was wel even spannend. Maar het ging best goed. Soms heb ik het nog wel lastig als de kinderen niet helemaal luisteren. Ik heb mezelf nog nooit echt strenger opgesteld. Het is hier gewoon heel anders. Een andere cultuur. En dat hoort hier gewoon, maar als je dat niet gewend bent is het lastig om jezelf daarover heen te zetten. Maar ik moet me wel aanpassen want anders red ik het niet in sommige dingen. Niet alleen in strenger zijn maar in meerdere dingen. Het is gewoon een uitdaging voor mezelf. En hier leer ik enorm van!
Samen met een klasgenoot van mij heb ik een activiteitenprogramma opgesteld voor de komende twee weken. We gaan nu oefenen met de taalontwikkeling. Vandaag zou ik een boek gaan voorlezen en dit heb ik ook met de kinderen gedaan. Ik heb zelfs activiteiten gedaan van de komende dagen, maar herhaling is in deze groep ook nog best belangrijk. Ik mag ook zelf bepalen wat ik doe en dat is best leuk om te doen!

Morgen sta ik waarschijnlijk weer op de peutergroep. :)
En dan in de avond ga ik lekker Spareribs eten bij Larry's samen met mijn neef en nicht en mijn beste vriendin. Twee voor één en dan gaan we ook twee voor één naar de film Looper! Gezellig :D Nog maar een paar dagen en dan kan ik mijn neef en nicht gedag zwaaien.... :( Wat jammer, was net zo gezellig! Hihihi!

En niet te vergeten ik heb vandaag Nasi gemaakt. Met kruiden van een merk, kip en paprika, ui en tomaat. Zelf gesneden dus geen standaard groente pakket. Was best spannend. Ik heb voor meerdere gekookt dus er was genoeg. Alleen was wat rijst teveel. En het is goed gelukt zonder rijstenkoker! Yeaaah for me! Was ook echt lekker :)

Ik ga zo maar eens slapen!

Ayooo

Gods Zegen en ik denk aan jullie!

Liefs,

xxx Lindsay


  • 09 Oktober 2012 - 09:27

    Mama:

    Hi die Linds,

    Wat fijn om te horen dat de nasi gelukt is (ik was al benieuwd hoe het zou gaan zonder rijstkoker!) Maar zie je, als je het gewoon doet dan gaat het goed.
    Goh, wat heb je toch weer veel beleefd de afgelopen dagen zowel op stage, in het weekend tijdens de jeugdconferentie. Wat geweldig om zo opgebouwd te worden door jonge, geestvervulde mensen. Wat een belevenis en een getuigenis dat God een ieder kan gebruiken!
    Leuke foto's weer! Zo krijg we toch een goed indruk wat je zelfs eet en drinkt!

    groetjes en tot gauw maar weer!

    liefs&hugs,

    mama

  • 09 Oktober 2012 - 13:20

    Tante Charmaine:

    He Linds,

    leuk om te lezen dat je nasi erg lekker is geworden ;) hopelijk heb je nog wat gehad aan de tips. Het zag er super uit! Fijn dat jij zo'n fijne groep christenen hebt kunnen vinden waar jij bij aan kan sluiten. Ze hebben er hier ook 1, maar ik voel me daar helaas nog niet echt thuis in. Ik probeer te blijven gaan, maar ik weet niet of het iets voor mij is. Heb hier namelijk ook een drukke schema in principe. Het gekke is dat er in mijn groep allemaal verschillende achtergronden bij elkaar zitten, ook bv. katholieken etc. Ik weet nog niet of dat allemaal bij elkaar kan. Als je begrijpt wat ik bedoel.

    Ik ben blij te lezen dat je het naar je zin hebt en dat Sammy er is. Altijd fijn om iemand van thuis in de buurt te hebben. Het idee dat je maar op een paar kilometer afstand met haar kan praten en dat zij het gemis van thuis kan verminderen. Geniet van je tijd daar!!


    Spreek je gauw op SKYPE!! :)

    xoxo. Ly. Good luck! And God bless you!

    - tante Maine.

  • 09 Oktober 2012 - 13:22

    Tante Maine:

    btw, die McFlurry ziet er erg lekker uit!! Met de hele m&m's!!! mmmm.

    xoxo

  • 09 Oktober 2012 - 15:13

    Oom Kenneth:

    Zo te lezn krijg je steeds meer de smaak te pakken. (letterlijk en figuurlijk, ha, ha) Ik geniet van je reisverslagen. Geweldig. Geniet van deze mooie tijd in je leven. En succes met je stage.

    Blessings,
    Kenneth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao

Ik ga voor 5 maanden stage lopen in curacao

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2013

Two weeks home again

19 Januari 2013

6 hours and 22 minutes left

18 Januari 2013

One day left on Curacao

11 Januari 2013

Eight days left

06 Januari 2013

Happy New Year
Lindsay

Girl living her dream: traveling!

Actief sinds 09 Mei 2012
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 95735

Voorgaande reizen:

01 December 2017 - 28 Mei 2018

New Beginnings Home

01 April 2017 - 16 Juni 2017

La la la France

14 September 2016 - 19 Februari 2017

YWAM Amsterdam

31 Augustus 2012 - 19 Januari 2013

Curacao

Landen bezocht: