Eight days left - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lindsay Janssen - WaarBenJij.nu Eight days left - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lindsay Janssen - WaarBenJij.nu

Eight days left

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

11 Januari 2013 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi?

Kon bai? ..

Daar zit ik dan lekker op een bankje achter mijn laptop...! 'Dat mag niet toch. Het is net als Facebook... ' zegt Nikki. 'Facebook?' vraag ik.'Ja, hyves. Toch?' zegt Nikki. 'Nee, dit is mijn reisverslag, haha' zeg ik lachend

Haha, nog acht dagen. Mijn dagen zijn nu echt geteld! Morgen nog één hele week en dan vlieg ik alweer naar huis. Best een gek idee eigenlijk. Ik weet nog zo goed hoe ik hier binnen kwam. Aangekomen kregen we een klap van een hitte over ons heen en toen werden we met een taxi naar onze studentenhuis gebracht... maar eerst nog even een hoe noem je dat... ik ben de naam even kwijt... dat je ergens nieuw bent en dan ... het ligt op het puntje van mijn tong maargoed we kregen een vreemd gemixed alcohol drankje. Brr.. 1 slokje en de rest ging er zo in bij mijn klasgenoot... bleegghh... Toen was Curacao nog heel onbekend terrein en was alles nieuw voor mij. Jaa... ik herinner me bijna alles dagen nog alsof het gisteren was.
En nu ga ik alweer bijna naar huis. Pfff.. 5 maanden vlogen voorbij. Dat krijg je als je het leuk hebt, toch?!
Het is duidelijk dat ik hier een tweede thuis heb gevonden! Een hele gezegende gemeente. Ben daar zo dankbaar voor. Ze willen ook allemaal dat ik blijf. Zo zei één van de jeugdleiding hier dat ik er gewoon heel goed bij pas en dat ik moet blijven... Dat zeggen ze allemaal. Heb veel nieuwe vrienden/familie leren kennen. Maar kom zeker terug... Zeker voor vakantie.. En misschien ooit wonen?! Het is wel echt een fijn climaat :D Dat ga ik zeker wel missen. En al het lekkere eten... Zelfs de leguanen die je hier ziet rond lopen, haha!
Maar ik mis al mijn familie en vrienden! Mijn nichtjes en neefjes die al zo groot zijn geworden. Zo mis ik mijn gitaar & piano!!! Het warme water, een schone badkamer met warm water, een schone keuken, een koelkast. Wat ik overigens nu wel heb dus ik geniet nu echt van mijn laatste dagen.. met schone badkamer, keuken etc. Maar dan ga je thuis toch wel erg waarderen! En sinds kort heb ik hier een gitaar gevonden, yeaaaah!

De afgelopen week ging snel voor bij. Donderdag was onze afscheid met de kinderen, maar aankomende woensdag komen we nog terug om met de leidsters nog echt een afscheid te vieren.

Ik ben maandag met vasten begonnen. Mijn eerste keer vasten! Het vasten van Daniël. 21 dagen, maar ik heb gekozen voor één week. Zonder Facebook, twitter en alleen belangrijke dingen op mijn laptop. Ik eet alleen fruit en groente en lichte dingen en verder alleen maar water. Geen chocolade, geen ijs...! Helemaal niets.
Dit viel niet altijd even meer, maar ik heb wel een enorme rust gevoeld. En mijn honger gevoel was er niet vaak! Op stage mocht ik dan in mijn pauze stille tijd voor mezelf nemen. Dat was heel fijn :) Eén van de leidsters is ook gelovig. Ik at groente soep. Crackertjes en fruit.
Maar dit valt niet altijd even mee. Zo bijvoorbeeld gisteren ging ik met Nikki bij haar vriend thuis. Allemaal spelletjes en just fellowship time doen! En zo had zijn zus koekjes gemaakt, lag er chips voor mijn neus op tafel en andere lekkere dingen. En dit is eigenlijk wel goed zodat je kunt zien hoe sterk je erin bent. Dat kreeg ik dan ook te horen, haha!

God helpt me er goed bij! Morgen mag ik weer eten. Ik heb voor mezelf besloten om het doordeweeks te doen. Aangezien het mijn laatste week is en er misschien nog wat leuke dingen komen... het zou geen smoes moeten zijn om te vasten, maar dit is iets wat ik besloten heb. Iedereen vast op zijn eigen manier. De ene drinkt alleen water. De ander drinkt bijvoorbeeld geen cola meer of eet geen ijs meer etc. Het is belangrijk dat we de ander respecteren in het vasten omdat het iets is wat je met en voor God doet. Romeinen 14 ! Dus morgen mag en kan ik weer brood eten met pindakaas en nutella :)

Mijn weekend is nu ook al redelijk vol gepland! Morgen waarschijnlijk/hopelijk zwemmen en daarna (misschien naar Kamila thuis en vanuit daar) logeren bij Shandy. En dan is zondag mijn laatste zondag hier op Curacao. Mijn laatste zondag in de kerk :'( Wat ga ik iedereen missen!
Daarna naar Kamila thuis en daar ga ik lekker kriyoyo eten! <3 Lekker lekker en dan gezellig naar Chopstix met in totaal tien dames. Gezellig!


Dus heb weer een goed weekend voor de boeg.

Hoe gaat het in Nederland? Ik hoor iets van vriezen?? Brrr... Wat wou ik dat ik wat zon kon mee nemen voor ons allemaal !

Xavi, Naomi en Kimberly van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag <3


Tot gauw

Ayó & Dios Bendishonabo

Liefs,

Lindsay

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao

Ik ga voor 5 maanden stage lopen in curacao

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2013

Two weeks home again

19 Januari 2013

6 hours and 22 minutes left

18 Januari 2013

One day left on Curacao

11 Januari 2013

Eight days left

06 Januari 2013

Happy New Year
Lindsay

Girl living her dream: traveling!

Actief sinds 09 Mei 2012
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 95602

Voorgaande reizen:

01 December 2017 - 28 Mei 2018

New Beginnings Home

01 April 2017 - 16 Juni 2017

La la la France

14 September 2016 - 19 Februari 2017

YWAM Amsterdam

31 Augustus 2012 - 19 Januari 2013

Curacao

Landen bezocht: