4 weeks left - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lindsay Janssen - WaarBenJij.nu 4 weeks left - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lindsay Janssen - WaarBenJij.nu

4 weeks left

Blijf op de hoogte en volg Lindsay

22 December 2012 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi,

Ja, vandaag over precies vier weken vlieg ik weer terug naar Nederland. Nu komt het echt dicht bij.
Volgend weekend ga ik bij familie slapen totdat ik weg ga. Ik heb er echt heel veel zin in! Betere bed, douche, keuken etc. hahaha.. Daar voel ik me echt thuis. <3 Maar toch zal ik het hier wel een beetje gaan missen. Gewoon de mensen onder elkaar maar heb al heel weinig contact meer met het huis. Nu sluit ik hier een hoofdstuk en ga ik genieten van mijn laatste weken. Ik voel me daar altijd zo thuis dat ik daarom mijn laatste dagen bij hun wou/mocht verblijven.

Ik moet eerlijk zeggen dat het studentenleven hier echt om andere dingen draait. Ik ben zo anders vergeleken met de rest in het huis. De enige die niet uit gaat of drinkt. Voor de meeste gek maar voor mij heel normaal. 'Hou je niet van uitgaan en drinken enz.?' vroeg een huisgenoot laatst. Ik zo 'Nee, niet echt iets voor mij. Gek hé?!' zei ik. 'Ja, eigenlijk wel' En dan krijg ik nog wel eens te horen. 'Wat doe je hier dan eigenlijk' Dan denk ik; gaat het hier alleen maar om het feesten??! Voor hun misschien wel maar voor mij echt niet. Curaçao staat misschien dan wel bekend als een feest eiland, maar dat is echt niet het enige. Ik vraag me zo vaak af wat mensen zien in het drinken tot je er bij neer valt en dan de volgende dag met een kater rondlopen. Maargoed ik kan daar niets over zeggen omdat ik dat nog nooit heb meegemaakt. Iedereen zijn eigen ding, toch?! De meeste weten ook dat ik naar de kerk ga. En daarover heb ik dan ook wel eens gesprekken. Dus dat is wel fijn. Maar dan hebben ze altijd van die moeilijke vragen die ik dan niet kan beantwoorden. Ik doe mijn best! God staat mij bij!

Maargoed! Afgelopen week weer stage gelopen. De week ging heel erg snel voorbij. We stonden namelijk voor een keertje op de babygroep afgelopen woensdag en dit vonden we heel leuk :) Ik heb al een paar keer op de babygroep gestaan maar Purdey nog niet zo vaak.

Afgelopen dinsdag gingen we de kerstpakketten uitdelen met de jeugd groep van mijn kerk hier. Aan jonge meiden die samen in een huis wonen, waarbij de gezinssituatie niet goed loopt. We hadden allerlei spelletjes gedaan en de meiden deden heel erg leuk mee. Heb volop zitten lachen, haha!
Voelt goed om te geven in plaats van altijd maar aan ons zelf te denken en een keer wat terug te doen voor een ander. Vooral nu met de feestdagen iets extra's geven. En wij als jongeren moeten hier juist een voorbeeld in zijn!

Gisteren ben ik een pakketje gaan ophalen die ik gekregen heb van papa, mama en Wesley! Echt super lief! Danki danki!<3 Daarna hadden we op stage een kerst diner met de peuters en de buitenschoolse opvang en daarna hadden we onze eigen kerst diner. Was wel gezellig. Ik heb leuke cadeautjes gekregen. Sieraden :)

Ja, nu gaat de tijd wel heel erg snel. Net even een lekkere Tulband met witte chocolade gemaakt :D Ik had die nog liggen en moest die nu eindelijk een keer gaan maken. Hij was lekker maar wel zwaar, haha! Even een paar stukken uitgedeeld aan mijn huisgenoten. Ga hem toch niet helemaal op eten ... brrrr haha zit al genoeg vol xD

Ik ga nog even huiswerk maken en vanavond ga ik naar een soort muziek avond van twee zusjes! Heb er zin in. Ben benieuwd. Zet hem op Stacey en Adaeynah :D

Tot gauw!

Alvast fijne feestdagen en een gelukkig nieuw jaar! Ik ben benieuwd hoe het hier allemaal gevierd gaat worden! Nu nog even huiswerk maken. En dan genieten van weekend zonder huiswerk.... En een fijne kerstvakantie!

Liefs,

Lindsay

  • 23 December 2012 - 14:51

    Mama:

    Hi Linds,

    Gelukkig was ons kadootje voor je eindelijk ontvangen! Ik heb het al ruim 17 dagen geleden verstuurd.Een klein gebaar om zo een beetje bij je te zijn tijdens de komende kerstdagen en jaarwisseling.
    Ik weet zeker dat je het geweldig zult hebben met de lieve mensen daar! daarom geniet er nog maar extra van voordat je weer naar Nederland waar het nu helaas nat is en niet zo warm als daar. Maar het went!
    Fijn om te horen dat je zo uitkomt voor je geloof en daarbij de dingen anders doet als de rest. Alleen door de kracht van God en de wil om Zijn wil te doen maak je sterk! Hij geeft jou de moed om "anders" te zijn; een getuige van de Here Jezus ook al is het soms zo dat je er alleen voor staat maar weet Hij, de almachtige, laat je niet alleen.
    Jij ook hele fijne gezegende feestdagen en een hele geweldige tijd met Michelle, Nikki en de andere familieleden! Doe de hartelijke groeten van ons! Denk maar aan ons als je het lichtje aan doet!
    liefs en hugs en tot skyp!

    Mama

    oh ja: van oma Janssen ook een gezegend kerstfeest gewenst en de beste wensen voor 2013

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Curacao

Ik ga voor 5 maanden stage lopen in curacao

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2013

Two weeks home again

19 Januari 2013

6 hours and 22 minutes left

18 Januari 2013

One day left on Curacao

11 Januari 2013

Eight days left

06 Januari 2013

Happy New Year
Lindsay

Girl living her dream: traveling!

Actief sinds 09 Mei 2012
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 95615

Voorgaande reizen:

01 December 2017 - 28 Mei 2018

New Beginnings Home

01 April 2017 - 16 Juni 2017

La la la France

14 September 2016 - 19 Februari 2017

YWAM Amsterdam

31 Augustus 2012 - 19 Januari 2013

Curacao

Landen bezocht: